Mâncăm pește?… Da! De unde?

Peștele este extrem de sănătos, indiferent dacă este oceanic (cel mai recomandat) sau de apă dulce, deoarece vine la pachet cu un bagaj mare de minerale (fosfor, iod, fluor, sodiu, zinc…). Printre multiplele sale beneficii asupra organismului se numără și scăderea colesterolului “rău”, prin conținutul ridicat de Omega 3.
Mic sau mare?… Este preferat peștele oceanic mic, deoarece riscul contaminării cu metale grele este mai scăzut, iar dacă este consumat cu tot cu schelet, reprezintă și o sursă excelentă de calciu.
DAR…. toate beneficiile se duc pe apa Sâmbetii, dacă sursa de unde provine peștele nu este în regulă. Peștele de crescătorie (acvacultură) poate fi “îndopat” cu antibiotice și plin de alte substanțe pe care e bine nici să nu le menționăm… și atunci, cum procedăm? Simplu: CITIM ETICHETA!
Comercianții sunt obligați să scrie sursa peștelui, data pescuirii, data congelării și respectiv data ambalării (în cazul peștelui congelat).
E bine să alegem astfel întotdeauna pește de captură (pescuit), proaspăt, iar dacă totuși optăm pentru cel congelat, este recomandat ca data congelării să fie cât mai recentă. Ne asigurăm astfel că mâncăm un pește care ne aduce doar beneficii și ne putem avânta mai încrezători în “apele învolburate” ale vieții